Autoryzowane serwisy są rzadko wybierane przez kierowców. Tymczasem niewielu kierowców dostrzega, że ASO się opłaca. Nie tylko utrzymamy samochód w bardzo dobrym stanie, ale również dostaniemy za niego znacznie więcej w przypadku ewentualnej odsprzedaży.
Klienci coraz bardziej świadomi
Coraz więcej klientów docenia samochody naprawiane w autoryzowanych warsztatach i zwraca uwagę, czy książeczka serwisowa jest aktualna. Za auto reperowane w punktach rekomendowanych przez producenta są w stanie dopłacić znaczną kwotę. Tym samym zyskuje się większe prawdopodobieństwo, że pojazd posłuży jeszcze przez kilka kolejnych lat. W porównaniu do niezależnych warsztatów w serwisach ASO usługi są zawsze na wysokim poziomie. Mechanicy muszą się stale dokształcać i podnosić swoje kwalifikacje, a stosowane sprzęty są nowe i dobrej jakości, a co ważniejsze dostosowane do konkretnych modeli samochodów. To gwarantuję, że prace będą wykonane zgodnie z zaleceniami producenta. Nie ma mowy o półśrodkach i oszczędnościach. Nawet płyny eksploatacyjne są bardzo dobre. Wszystkie prace są na bieżąco zapisywane w książeczce serwisowej, a właściciel samochodu ma do nich dostęp w dowolnej chwili. To sprawia, ze ceny aut używanych, które są serwisowane w ASO są znacznie większe i to nawet o kilka tysięcy zł. Zestawienie takie opublikowano w raporcie otomoto.pl. W badaniu wzięto pod uwagę 19 różnych marek. Analizowano pojazdy produkowane w latach 2005-2011 r. Średnia różnica w cenie pomiędzy samochodem serwisowanym w ASO a naprawianym w niezależnym warsztacie wyniosła 11 proc., a to przekłada się na konkretne pieniądze.
ASO nie jest takie drogie
Wbrew pozorom naprawy w autoryzowanych serwisach nie są aż tak kosztowne. Wprawdzie trzeba za nie zapłacić nieco więcej niż w niezależnym warsztacie, ale z drugiej strony zyskuje się pewność, że usługa będzie wykonana tak jak potrzeba. W ostatecznym rozrachunku zyskuje się znacznie więcej, a samochód jest w pełni sprawny. Oddając pojazd do niezależnego serwisu, często stosuje się marnej jakości zamienniki, które szybko się psują. Wykorzystuje się też tanie komponenty. To wszystko sprawia, że naprawa jest zupełnie nieopłacalna, a w najgorszym wypadku można uszkodzić samochód. Zainstalowanie niewłaściwych części zamiennych jest fatalne w skutkach. Tak naprawiany samochód pojeździ znacznie krócej. Nic więc dziwnego, że samochody bez ważnej książeczki serwisowej są zdecydowanie tańsze. Prawdopodobnie nie wytrzymają one tylu lat. Warto zatem korzystać z punktów rekomendowanych przez producenta, bo to się zwyczajnie opłaca.
Jeśli ty też chcesz pojechać do profesjonalnego warsztatu, postaw na serwis Toyoty: http://www.serwistoyoty.pl/