Odwiedzając sklepy i przeglądając internet nietrudno ulec wrażeniu, że rynek konsumencki wręcz pęka w szwach, a my klienci każdego dnia zalewani jesteśmy masą produktów, których twórcy wręcz prześcigają się, żeby niemal na siłę wcisnąć nam wszystko to, co mają do sprzedania. Ważną rolę w tym wszystkim odgrywa reklama, która z każdego rogu ulicy i w każdej sklepowej alejce nakłania nas do zakupu tych czy innych rzeczy. Nas może to męczyć, ale dla wielu przedsiębiorców jest ona pewnego rodzaju być albo nie być w branży handlowo-usługowej, która nie wybacza próżności i zmusza właścicieli firm do nieustannej walki o klienta.
Reklama, która ma zwiększyć obroty firmy i nakłonić do zakupu produktów powinna przede wszystkim być zaprojektowana w taki sposób, by przyciągnąć uwagę swoim wyglądem, oraz zostać umieszczona w takiej lokalizacji, która zagwarantuje liczne grono potencjalnych klientów. Popularnym sposobem na reklamę i dotarcie do dużej grupy odbiorców są środki masowego przekazu, jednak gazetę można wyrzucić do śmieci, a telewizor przełączyć na inny kanał i tym sposobem pozbyć się niechcianych spotów reklamowych. Lepszym rozwiązaniem więc mogą okazać się różnego typu reklamy zewnętrzne, których ekspozycja w widocznym miejscu zapewni większy sukces marketingowy. Stojaki reklamowe, lub wielkie billboardy przy głównych ulicach miasta nie są trudne do zauważenia, w dodatku nie da się ich w żaden sposób zasłonić, lub wyłączyć, dlatego mimowolnie każdy staje się ich odbiorcą i zapewne określonej grupie potencjalnych klientów treść takiej reklamy pozostanie w pamięci. Dotyczy to także wszelkich form reklamy na terenach obiektów handlowych i w supermarketach, gdzie może ona przybierać przeróżne formy i kształty, by w jak największym stopniu zwracać na siebie uwagę.
Często bywa tak, ze klient przechadzający się po sklepie nie do końca wie, co chciałby kupić i właśnie duży wpływ na takie osoby mają stojące w sklepach reklamy. Wiadomo, że w supermarketach na poszczególnych działach spotkać można wiele produktów z tego samego gatunku, ale zupełnie innych producentów, zatem odpowiednio wyeksponowane stojaki reklamowe podpowiedzą niezdecydowanemu klientowi dlaczego akurat ten proszek do prania jest lepszy od tamtego, albo na który produkt jest akurat promocja i o ile mniej zapłacimy, jeżeli zdecydujemy się na zakup właśnie dziś.
Reklama na terenie obiektów handlowych powinna być przede wszystkim funkcjonalna i umieszczona w odpowiednich miejscach, gdyż tylko wtedy może zwrócić na siebie uwagę. Nie wolno dopuścić do sytuacji, w której będzie ona reklamować dane produkty w sposób inwazyjny i zagradzać wąskie przejścia pomiędzy regałami sklepu. Stojaki reklamowe należy więc umieszczać z rozsądkiem, by zachęcały klienta do sięgnięcia po dany produkt, a nie irytowały i odstraszały od zakupu. Dodatkowym atutem będzie także zwracający uwagę niestandardowy kształt np. butelki, jeśli reklama będzie dotyczyła np. jakiegoś napoju, a także umiejscowienie w pobliżu danego produktu. Na pewno nietrafionym pomysłem będzie potykacz reklamowy informujący o promocji proszku do prania ustawiony w okolicy działu z nabiałem, gdyż zmusi to klienta do poszukiwania odpowiedniego regału w sklepie, a to może w rezultacie zniechęcić do kupna. Dobrym rozwiązaniem natomiast będą stojaki reklamowe ulokowane przy kasach i zachęcające do zakupu małych produktów typu gumy do żucia czy batoniki. W dużych sklepach niełatwo takie drobiazgi leżące na półkach pominąć, a oczekując w kolejce do kasy niejeden klient zdoła je dostrzec i po nie sięgnie.