Ciekawe zastosowanie upominków firmowych

promotional-products-694788_640Kubki pełniące funkcję gadżetów reklamowych, czyli takie, które oprócz typowych dla siebie właściwości zawierają również nadruk z logiem czy nazwą firmy, mogą służyć do mniej lub bardziej prozaicznych zastosowań. Często jednak i tutaj stawia się na oryginalność.

Nietypowa forma jest w cenie

Zauważalną grupę stanowią gadżety reklamowe, które teoretycznie są całkowicie zwykłymi, przydatnymi przedmiotami, ale wyróżniają się na przykład kształtem bądź mają chociażby jedną funkcję odbiegającą od standardu. Dzięki tym cechom, mogą łatwiej niż inne przyciągać wzrok potencjalnych klientów bądź zachęcać do bliższego obejrzenia (a przy tym zainteresowania się logiem bądź danymi teleadresowymi z nadruku). Czasami forma tych przedmiotów może być nawet kontrowersyjna, chodzi bowiem o bezwzględne skupienie na nich uwagi oglądającego.

Jeśli produktem promującym ofertę firmy są kubki reklamowe, trudno jest uzyskać ich względną nietypowość, gdyż w przeciętnym sklepie z upominkami zdarzają się bardzo różne kubki i większość już jest do takich przyzwyczajona. Efekt wyróżniania się może być zatem osiągnięty przez wpadające w oko, zapadające w pamięć hasło reklamowe, umieszczone w takim miejscu na powierzchni kubka, by było praktycznie zawsze dostępne.

Czcionka, kolor, kształt – bardzo skuteczne bronie

Ewidentną zaletą kubków reklamowych jest to, że same w sobie są bardzo potrzebnym, wręcz niezbędnym produktem. Znika więc konieczność martwienia się o to, by jako upominki firmowe mogły się komuś przydać. Można skupić uwagę na reszcie, czyli na efektownej prezencji danego gadżetu i na przekazie, jaki ze sobą niesie. Żeby uzyskać taki efekt, trzeba skorzystać z możliwości dostępnych stylów czcionek, ich rozmiarów i kolorów.

Ważne jest jednak właściwe ułożenie priorytetów – napis na gadżecie reklamowym musi być czytelny, ponieważ w przeciwnym razie nie będzie dobrze spełniał swojej funkcji, nawet jeśli przyciągnie uwagę. Zbyt jaskrawa bądź różnokolorowa czcionka może też męczyć wzrok, gwarantować raczej nieprzyjemne wrażenia i sprawiać, że przedmiot będzie usuwany z przestrzeni roboczej jako kiczowaty bądź nadmiernie absorbujący.

Różnorodność zastosowań

Co prawda trudno wyobrazić sobie użycie kubków reklamowych w jakimś innym zastosowaniu, ale jako gadżety reklamowe, upominki firmowe, kubki reklamowe sprawdzają się też w roli ciekawego prezentu, „przypominajki” lub nawet podpórki do książek, o ile są duże i wystarczająco masywne. W takim przypadku, napis na kubku staje się jeszcze lepszą reklamą. Produkt po prostu stoi w widocznym miejscu i reklamuje firmę i jej usługi.

Kubki mogą także pełnić funkcję przybornika na długopisy, ołówki i podobne elementy, których nie brakuje w żadnym miejscu pracy. Przeważnie są dość pojemne, a dzięki ładnej formie, taki upominek firmowy może tkwić na biurku lub na szafce i też prezentować posiadany nadruk. Oczywiście, warto wtedy zadbać o uporządkowanie otoczenia, żeby gadżet był jeszcze lepiej zauważalny, zwłaszcza gdy ma wyróżniający się kształt i może pełnić funkcję ozdoby.

Tekst powstał we współpracy z firmą Pola Studio

Ponury
Author

Ponury